Tiiättekö, meille on tullut sellasia häröilijöitä. Mamma sanoo, että ne on riisihäröjä mutta me kissat sanotaan niitä ihan vaan häröilijöiks. Ne on semmosia pieniä MC Koppakuoriaisia, jotka viipottaa pitkin lattiaa. Kun niitä näkyy, mamma hyppää ja korkealle ja huutaa papalle että tuu listiin noi, mä en niihin koske. Ihme muija, tollasia pieniä ötököitä kammoaa.

Mamma on yrittänyt selittää, että meidän pitäis syödä ne. Sillä on itelläkin vielä flunssa ja se tossa jo aamulla oli ihan sikahuonolla tuulella kun tajus ton ötökkäongelman. Kun nyt sen tartteis tehdä ihan superhyperiso suursiivous että me päästään noista ylimääräsistä lemmikeistä eroon. Eikä se nyt flunssassa kuulemma jaksa tehdä sellasta. Mä ainakin voisin kyllä auttaa, mutta musta ei taida olla ihan riittävästi apua :(

Mä äsken pistelin poskeeni muutaman raksun missä oli sisällä noita häröilijöitä. En kyllä tiennyt että niissä oli niitä ennenku mamma siitä ystävällisesti mulle ilmoitti. No, ihan sama. Lisäproteiinit on aina paikallaan. Ilkeät häröilijät kun oli löytäneet mun raksujemman. Mutta mitä tekeekään mamma?! Se tylysti ilmotti, että meillä ei enää kukaan jemmaile raksuja ja että me raksutellaan vaan sen valvonnan alla koska noista häröilijöistä on päästävä eroon. Tää meinaa kuulkaa ankeita aikoja nyt! Me saadaan tästä lähin jokainen oma raksuannos nokan eteen aina silloin tällöin päivän aikana ja se mitä me ei syödä, pistetään tiiviiseen muovipurkkiin odottamaan seuraavaa kertaa. Aika hanurista sanon minä. Aina avoin raksubaari on ollut ihan pop. Tosin se ei kyllä sovi noille meidän vanhuksille kun nehän paisuu kuin pullataikinat kun käyvät vetämässä raksuja napaan vähän turhankin usein. Sikskin mamma rajoittaa meidän raksuilua.

Mamma joutu vetämään myynnistä kaikki kissannamit mitä sillä oli jäljellä kun ei se tiedä päälle päin onko niissä häröilijöitä vai ei. Ne lentää roskikseen kuulemma, vaikka mä kyllä voisin syödä ne. Niin meiltä lentää paljon muutakin roskikseen. Mamma kävi tänään kaupungilla ja tuli takasin 4 kg ruokasäkin ja kannellisen muoviämpärin kanssa. Ruoka laitettiin sinne ämpäriin ettei häröilijät saa sitä. Ihan kiva, nyt me saadaan ite syödä meidän oma ruoka ilman mitään lisämausteita :)

Että sellasta tänne tällä kertaa. Onneks noi häröilijät ei kaada koko maailmaa ja mekin varmaan päästään niistä eroon. Mut nyt mun täytyy mennä vähän leikkimään Ässän kanssa :)